Takut dibuli?

Semasa melawat mangsa banjir di sekolah saya ternampak poster ini. Takut dibuli? Saya teringat kawan saya di Denmark pernah share dan berbincang sesama mereka tentang perkara ini melalui facebook. Oleh kerana saya tidak dapat link youtube yang beliau hantar saya search youtube dan menemui banyak video iklan anti bullying. Ini menunjukan betapa seriousnya perkara ini di sana dan poster di sekolah yang saya dapati ini memberi gambaran bahawa kita telah cepat bertindak mengatasinya.

Saya juga teringat yang perpustakaan UiTM juga mempunyai link kepada 'ebrary'  free ebook on cyber bullying. Harap-harap sesiapa yang suka baca dan nak buat penulisan tentangnya boleh juga guna rujukan ini.


FREE EBOOK ON CYBER BULLYING
URL: http://site.ebrary.com/lib/cyberbullying
To help parents, educators, and others better understand, prevent, and take action against this growing concern, ebrary is pleased to subsidize a collection of open access e-books on cyber bullying


Sekian. Kiasan Just Read cuba nak ingat ...pernahkah aku kena buli?

Comments

pernah dibuli semasa di Tabika.....
atie said…
Bagus poster macam ni, nampak kementerian peka dengan situasi buli yg makin menjadi2 sekarang kan..student sekarang advanced buli2 ni..pengaruh tv and muvie juga menyumbang kes2 macam ni..

Popular Posts