Wednesday, November 03, 2010

Kerugian akibat banjir


Berapakah kerugian akibat banjir? Tak kira miskin kaya ...bila banjir melanda   ....kira pukul rata semua serupa  ...kita panggil mangsa. Dulu kalau taman kita dengar orang kata kerugian  ratus juta.. Nii kalau negeri-negeri ....billion agaknya.

Nampak sangat infrastuktur perlu dilihat sentiasa. Kena up todate dengan keadaan semasa. Keperluan kecemasan kena sentiasa ada. Sebiji helicopter pun tak nampak kat udara! ...opp sorry! dulu kat taman berlegar setiap masa. Nasib baik longkang kat library dah diluas seluasnya. Tak ada lagi air nak masuk nak basahkan server. 


Kalau air dah naik di mana-mana aja  ....kayak di sungai boleh guna atas jalanraya.
Seloka mangsa banjir ....dah dua hari tak pii kerja. 

Sekian. Kiasan Just Read dok fikir besok boleh pii ka?

2 comments:

ila haron said...

salam En Rashid...

esok naik sampan lah pi kerja...
di jangka 2 hari lagi air pasang besar..macamana lah keadaan nya kan.....

Syafrizal said...

kreatif..
gunakan apa saja yg boleh dijadikan pengangkutan hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Nuffnang Ads